magazin
A jubileumi Szemle már véget ért, a Diákzsűri díjai azonban csak most lettek nyilvánosak, s alant olvashatóak kategóriánként és részletes…
továbbmagazin
A dokumentumfilmes zsűri számos általános problémára hívta fel a figyelmet mind a szervezés, mind az idei filmtermés apropóján, a legnagyobb vitát…
továbbmagazin
Immáron tizenegyedszerre ül össze az Országos Diákszsűri a Filmszemlén, hogy közmondásos szertelenségével és keresetlenségével ismét kiossza a…
továbbmagazin
Ha nem is négyökrös társzekérrel, de a régi idők mozija hangulatában idén is országjáró útjára indul a 2008-as, 39. Filmszemle idején megszületett…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié